We welcome your comments and postings on our blog

Wednesday, May 6, 2015

Prop 1 went down in flames

OK, so that's that. For good or for bad, Prop 1 went down in flames.
While I did vote Yes in the end, I did so only grudgingly, and have no ill will whatsoever towards anyone who voted No. It's done.
Now, there's three things which could happen:
1. Nothing. The GOP legislature has proven themselves damned good at doing that. The roads will continue to fall to shit.
Odds of happening: About 10%...and under the circumstances, "Nothing at all" may prove to be the BEST scenario going forward.
2. A sensible and fair solution: Making corporations start paying a reasonable share of taxes again.
Odds of happening (at least before January 2017): HA HA HA HA HA HA HA HA!!!!!
3. Schools, the poor, the elderly and other critical safety net services get slashed even further, continuing our progress towards Michissippi. The roads get partially repaired, but with a lot of corruption and kickbacks along the way, resulting in a lousy job being done at twice the fair price.
Odds of happening: 90%.
I'm not saying this to make No voters feel bad...because the GOP-held legislature would very likely have STILL slashed things to the bone even if Prop 1 had *passed*. In my view this was a lose/lose situation, which is why I've remained pretty quiet about it until now: There was, in my view, no "right" choice here; both of them sucked eggs.
Either way, no matter how bad you thought things were before, just watch...and pray that the voters of Michigan FINALLY wake the fuck up.

Charles Gaba

6 comments:

http://pinkelstar.com/ said...

Actually, I hope that nothing bad will happen. That we will have good politics and good rulers to help our country grow and develop. I am a dreamer))

HerbalSite said...

very nice article.

Shaimaa Elsadek said...

عزل خزانات بالرياض
نحتاج فى بيوتنا إلى عامل مساعد يعيننا على إتمام مهام كشف تسربات المياه داخل و خارج الخزانات من عزل مائي و حراري و هنا يجب علينا أن نستعين بشركة عزل خزانات بالرياض لأنها متخصصة فى ذلك المجال و هى الأكثر تميزاً بين الجميع و يسعدنا تقديم المساعدة يعتبر عزل الخزانات من الضرورات لحماية أسطح المباني من تأثير العوامل الجوية و الطبيعية على مر السنوات و خاصة إذا كان المبنى يخص منشأة صناعية أو مصنع من المصانع الذي يتخلف عنه حرارة نتيجة الصناعة و في نفس الوقت الذي فيه الخرسانة تمتص الحرارة و تفقدها بسرعة لذلك فنحن نفقد الكثير من درجات الحرارة شتاءاً اتصل الآن بأهل الخبرة.

Shaimaa Elsadek said...

شفط بيارات بالرياض
تقوم شركة شفط بيارات بالرياض بخدمات شفط البيارات من خلال أحدث أجهزة الشفط المميزة و تقوم الشركة بخدمة تسليك وشفط البيارات من خلال شتى الطرق الحديثة التي تعتمدها أكبر الشركات عالمياً و تقوم الشركة بخدمة تنظيف البيارات من جميع الأوساخ و الطفيليات المتراكمة من الخارج ومن الداخل على أيدي عمالة محترفة وذو خبرة فائقة وتقوم الشركة بخدمات التخلص من الحشرات التي تتجمع حول البيارة باستخدام مواد فعالة تقضي تماماً علي الحشرات وتقوم أيضاً بخدمة تعقيم و تطهير البيارات للتخلص من الأوبئة و الأمراض التي تسببها البيارات فلا تترددوا و اتصلوا بنا الأن و سوف تحصلون على جميع الخدمات التي تحتاجونها.

Shaimaa Elsadek said...


تنظيف مكاتب بالرياض
تنظيف المكاتب يسبب الكثير من الإرهاق و التعب كما أنها تحتاج للكثير من الوقت و من المعروف بأن صاحب العمل يتميز بضيق وقته للقيام بعمل تنظيف المكتب والأماكن المتواجدة به التي تطلب منك تنظيف دائم مثل أجهزة التكييف و الأجهزة الإلكترونية و الكمبيوتر لذا يجب عليم قبل البدء في أي شيء ينظم الفريق جدول لتحديد أولويات العمل وعدم نسيان أي منطقة في المكتب ثم القيام بتنظيف كافة الأغراض من خلال استخدام أفضل المنظفات التي تتناسب معها و المصنفة عالمياً حتى لا تسبب ضرر على الأغراض و تسبب تلفها أو تسبب لك الحساسية و عدم استخدام مادة الصودا الكاوية لصحتك عزيزي العميل.

Mai said...

خدمات افراحي
تنسيق بوكيه عروس بالفجيرة